Блогът се премести!

Здравейте, Cake and Pancake се премести! Ще бъдете пренасочени след 6 секунди. Ако не ви се чака, посетете
https://cakeandpancake.wordpress.com/

Какаови бисквитки с бял шоколадов чипс


В духа на последното ми презокеанско пътуване, ви представям бисквитките, добили популярност първо на другия континент, а след това и успешно навлязоха и на нашия пазар. И един смешен разказ защо трябваше да ме проверяват на летището органите по сигурност ...


Вече имат много разновидности, които може да намерите във всеки магазин. Но не съм виждала (а може и да не съм търсила прекалено добре) въпросния шоколадов чипс. Единственият, който присъства по нашите ширини, е от черен шоколад. 



Затова и на летището навръщане от САЩ, ми се наложи да обяснявам защо в ръчния ми багаж има 3 килограма пакети шоколад ... Ще попитате защо е бил в ръчния багаж ... веднага обяснявам! 1во защото исках да е на сигурно място при мен и 2ро, защото 3 килограма са много! И всеки, който е пътувал със самолет, би ме разбрал :)



Та жената, която ме проверяваше на летището, остана изненадана, че дори се продават, та започнаха разговори откъде съм ги купила, размяна на съвети при готвене и т.н. Както се казва, беше фън :) Но имах едно наум за следващите прекачвания ...


Донесох си няколко вида шоколадов чипс, но сега ще ви представя белия в комбинация с какови бисквитки.


Бисквитки с бял шоколадов чипс


Ще са ви необходими:
  • 2 1/2 ч.ч. брашно;
  • 1/2 ч.ч. неподсладено какао;
  • 1/2 ч.л. сода;
  • 1/2 ч.л. сол;
  • 1 ч.ч. меко масло;
  • 140 гр. кафява захар;
  • 100 гр. бяла кристална захар;
  • 1 ч.л. ванилия;
  • 2 големи яйца;
  • 100 гр. шоколадови капчици;
  • 80 гр. сурови натрошени на дребно ядки;


Начин на приготвяне:

Смесваме в купа брашното, какото, содата и солта. В друга купа разбиваме маслото с двата вида захар и ванилията до пухкава консистенция.
Към захарта добавяме едно по едно яйцата, разбивайки непрекъснато, а след тях започаме да прибавяме и лъжица по лъжица брашното.

Не трябва да получаваме прекалено твърдо или меко тесто.
Накрая прибавяме шоколада и натрошените ядки и разбъркваме, за да се разпределят равномерно.
Така получената смес, прибираме в хладилник за около 30тина минути, за да стегне сместа.

През това време може да включите фурната да загрява на 190-200С.
Застиламе тава с хартия за печене и използвайки супена лъжица, загребваме от сместа и оформяме бисквитка.
Печем за около 12 минути, след което трябва да оставим да изстинат леко в тавата.

Съхраняват се в плътно затворена кутия с капак.


Да ви е сладко :)




 

4 comments:

  1. Определено виждам за първи път такива капчици. Май им отива повече да са в бял вариант. ;)
    А при печенето защо така потъмняват, Ели, това променя ли вкуса?
    Поздрави и усмихнат ден! Пък аз ще си придърпам една бисквитка за настроение. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Гери, има ги в нашите магазини, но като цяло са от черен/млечен шоколад.
      А при печенето потъмняха, защото направих грешката по - голямата тава да ги пека във фурна с вентилатор .... а то трябва без :) Но пак си станаха много вкусни де, да не си помислиш нещо :))
      Хубав и усмихнат ден, Гери!

      Delete
  2. Чудни бисквитки,Ели!Голямо приключение е било да ги пренесеш в ръчния :)

    ReplyDelete